HANG IN THERE

Vi hör hemma här, det är i ragunda vi ska bo. Hur mycket vi än är less och hur mycket vi än bara vill dra härifrån, så är det här vi hör hemma. Det är här vi lärde oss cykla simma läsa och skriva. Men det är också här vi har skrikit gråtit och bråkat. Det är här som vi lärt oss av misstagen, som vi gjort de mesta första gången. Det är här som hela vårt liv är uppbyggt, och som hela vårt liv är utspritt. Det är också här som vi lever efter mottot, - det du inte vet om dig själv vet alla andra. Vi som bor här, hör hemma i ragunda. Dom som inte bor här, dom hör inte hemma här. Jag älskar människorna och jag älskar byn, även fast jag känner att jag skulle offra min högerhand för att få flytta ibland, så skulle jag offra ännu mer för att få stanna och fortsätta uppleva, lära mig, skapa fler minnen och allt annat som hör till. Jag älskar att bo här, precis lika mycket som jag hatar det. Men trots allt, så är det här jag hör hemma.

Kommentarer
Postat av: Lina

<33

2009-11-03 @ 15:54:37
URL: http://liinaengstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett klassiskt love-hate relationship med hembyn. ;)

2009-11-11 @ 20:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0