Utkast ; 12 augusti

Jag är livrädd. Om 11 dagar börjar skolan igen. Min skola, och alla andras skola.
Om 11 dagar så är mina bästa vänner i stan hela veckorna, vissa helger.
Jag har ett halvår på mig att få godkänt i alla ämnen, att höja betygen så jag kommer in på den skola jag vill komma in på.
Om jag endå visste vad för skola jag ville gå. Vad för linje, vad för inriktning, vad vill jag göra?
Vad strävar jag efter, vad tycker jag är kul och vad har jag som mål?
Jag är livrädd för framtiden. Att jag har ett halvår att kämpa på. Sen gäller det.
Att mina vänner går i olika städer, flyttar överallt. Börjar nya skolor, nya vänner. Här är jag fast, ett år till.

Tänk om jag ångrar mig? Tänk om jag väljer bygg, och ångrar mig? Tänk om jag väljer fordon, och ångrar mig?
Jag har ingen aning alls, och det som skrämmer mig mest är att jag måste göra ett val som avgör hela livet. Men jag har ingen aning om vad jag vill.

Och när jag väl valt vad jag vill, då har jag tre år på mig. Sen måste jag jobba, skatta och köra bil.
Alla längtar till friheten, inte jag. Jag kan inte ha så mycket ansvar tror jag.

Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite, och tyckte det passade ganska bra här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0