EN PLATS I HJÄRTAT, EN PLATS FYLLD MED RO. EN PLATS DÄR VI VILL LEVA, DÄR VI VILL BO.

Det här är Ragunda, skitsnack är bara förnamnet här. Man får lära sig att hålla käften och leva med det, eller flytta. Det har vart så sen Ragunda blev en kommun, och om man bott här i ett par år och fortfarande inte lärt sig då vet jag inte vad man fortfarande gör här. Men trots allt skit som är här, så kan man kan också se över saker. Man kan se de positiva istället för allt negativt. Det finns otroligt underbara människor, en fantastisk skidbacke och jättefina skoterleder. Vi har två hotell, en riktigt bra korvkiosk och en by där alla känner alla, där alla hälsar på alla. En by där det finns cirka 5681 invånare och bara runtomkring 10 är riktigt dum i huvudet. Det har man också lärt sig att leva med. Visst, jag kan svära riktigt rejält åt den här byn, klaga hur mycket jag vill härfifrån och hur tråkigt det är här. Hur mycket jag längtar tills jag börjar gymnasium och hur värdelöst det är här. Men när helgen kommer blir det kulare. Det är då man uppskattar det här stället, för det är då alla är tillsammans och alla är glad och mår bra. Dom stunderna uppskattar man verkligen, då man är samlad och allt är bra.

Så om man väger fördelar och nackdelar, är endå Ragunda en bra by. Om man bortser från det dåliga


PUSS


skärp till dig på humöret raring, jag blir less.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0